در یادگیری نهانی تولمن معتقد است که هرکسی به آنکه تظاهر به دانستن کند میتواند معلوماتی داشته باشد و در زمان لازم آن را ابراز دارد. وی به توانایی و میزان هوش افراد ئر حل مسائل عتقاد دارد و تمرین صرف را موثر نمبداند و آنگونه یادگیری ادراکی را اساسی میداند که بنا بر شرایط محیط سازش را فراهم آورد.به نظر او مقصود از انتقال این است که جاندار بتواند آنچه در موقعیت خاص آموخته است ئر موقعیت دیگری به کار ببرد.یادگیری ممکن است در شرایط ثابت عمل آشکار نباشد ولی در اصل به یادگیری دست یافته است.
- ۹۷/۰۸/۲۲