: هال یادگیری را نوعی تلاش برای بقاء میداند و در انسان عامل روانی وسیله سازش با محیط را فراهم می اورد.وی برای توجیه نظریه خود از مفاهیم نیاز، تقویت نخستین، سایق نخستین، تقویت ثانوی، سایق ثانوی استفاده میکند.نظریه یادگیری هال بر پایه تقویت نخستین، کاهش نیاز و تسکین سایق محرک مبتنی است
اگر عاملی همراه یا قبل از پاداشی که محرک با سایق نخستین را تسکین می دهد حضور یابد آن را تقویت ثانوی مینامند و هر عامل بی اثری که هنگام ایجاد سایق نخستین همراه آن شود و خاصیت آن را پیدا کند سائق ثانوی می نامند.
- ۹۷/۰۸/۲۲