: در نظام پیاژه اساس یادگیری بر داد و ستد فرد با محیط و دوره ها و عوامل رشد استوار کودک است.
کودک در نتیجه تعمل افراد و شرایط زیستی و اجتماعی خود را با محیط سازگار میکند.به عقیده پیاژه رشد روانی و فکری کودکان و نوجوانان معلول عوامل 1- رشد طبیعی 2- تجربه در محیط مادی 3-تجره در محیط اجتماعی 4- تعادل می باشد
پیاژه رشد روانی را به چهار دوره تقسیم کرده است که هرکدام از این دوره ها ویژگی ها و امکاناتی وجود دارند که با مفاهیم خاضی تعیین گردیده اند و معلمان و پرورشکاران موفق باید ازآن ها آگاهی داشته باشند.
- ۹۷/۰۸/۲۲